Savski terminal – Kajzerica: Zagrebačko tromostovlje

tromostovlje

Savski terminal – Kajzerica: Zagrebačko tromostovlje

Nalazi se na lokaciji koja spaja Trnje, južni dio Trešnjevke i zapadni dio Novoga Zagreba u području oko rijeke Save koje obuhvaća Jadranski, pješački i željeznički most, od kraja Savske ceste do stambenog naselja Kajzerica i Hipodroma. U bližem okruženju smješteni su: tri mosta – cestovni, pješački i željeznički, trgovački centar Billa, rasadnik poduzeća Zrinjevac, naselje Kajzerica, Hipodrom, Sportski park Mladost, Studentski dom Stjepan Radić i Veslački klub Zagreb. U obuhvatu se križaju gradske avenija, tu su okretište javnog gradskog prijevoza Savski most s 3 tramvajske linije, glavni autobusni terminal Savski most sa 16 linija od čega 6 prema Zagrebačkoj županiji te pješačka zona na Savskom nasipu. Planirana je izgradnja novog željezničkog stajališta i izgradnja novog mosta kod Hipodroma. Gradski značaj prepoznaje se u važnosti prometnog čvorišta uz rijeku Savu na kojemu se križaju važni cestovni, željeznički, i pješački prometni pravci, kao i tramvajske i autobusne linije javnog gradskog prijevoza.

Predlaže se poboljšanje povezanosti prometnog čvorišta Savski most s okolnim prostorom uz kvalitetnije oblikovanje postojećih i uređenje novih javnih gradskih površina za trgove, parkove, šetališta i rekreaciju oko prometnog terminala, uz Savu i uz stambena naselja u okruženju. Stanovnici naglašavaju mogućnost uređenja parka za druženje i organizaciju manifestacija na Kajzerici. Osim toga građani ukazuju i na potrebu za kvalitetnijim oblikovanjem tramvajskog okretišta, starog pješačkog mosta i cjelokupnog područja uz savski nasip.

kajzerica

7 Komentari na “Savski terminal – Kajzerica: Zagrebačko tromostovlje

  1. Pingback: Trešnjevka na Savi » Mapiranje Trešnjevke

  2. Ana Filipović on 30. srpnja 2015. at 08:06 kaže:

    Da li će se u sklopu tog urbanističko-arhitektonskog projekta uređenja Tromostovlja konačno pristupiti izradi platforme =stajališta za brzu gradsku željeznicu ,istočno od Savske ulice iza bivše restauracije Grozd,, što bi jako pumo značilo za cijeli taj jugozapadni dio Grada.
    Naime ,svi oni stanovnici koji dolaze tramvajima ili autobusima do Savskog mosta bi dalje mogli brzom gradskom željeznicom u Cantar (na željeznički kolodvor ) i dalje prema istoku duž nove Branimirove na Borongaj ,u Dubravu i još dalje prema Sesvetama i Dugom selu ,a ne bi se trebali okolo -naokolo satima truckati u tramvajima i stvarati gužve u istima .
    Radni ljudi,studenti,srednjoškolci bili bi time spašeni jer bi se vrijeme putovanja bitno smanjilo od neke točke A(recimo netko živi u Brezovici) ,a ide na Borongaj na fakultet (točka B).

  3. Tomislav Sulj on 29. srpnja 2015. at 20:09 kaže:

    Ovdje je važno napomenuti da naziv Tromostovlje potječe iz djela ljubljanskog arhitetka Plečnika čije je djelo kao simbolika napravljeno kao otpor austrougarskoj arhitekturi i potrebi realizacije slovenskog stila u glavnome gradu. Dakle, tko god od arhitekata preuzeo ovaj natječaj pojam Tromostovlje ne odgovara jer ljubljansko Tromostovlje je personifikacija njihovog odnosa prema Austriji, Italiji i samima sebi. Zagrebački stil je svoju vlastitu implementaciju počeo doživljavati krajem osamdesetih kada se profilirao kao sveučilišni centar kako Hrvatske tako i regije. Dakle, put Univerzijade je po tom pitanju bio prilično dobar. U današnje doba jedna neuređenost jezera Jarun samo pokazuje koliko se grad distancirao od onoga što zapravo jest – sveučilišni grad sa sportskim objektima i uređenim parkovima.

  4. Maja Džapo on 15. srpnja 2015. at 07:50 kaže:

    Smatram očiglednim da ovaj projekt nadilazi kvart i gotovo da ga možemo smatrati važnim infrastrukturnim projektom. Svaki dan tisuće ljudi prolazi preko okretišta četvorke, a taj prostor izgleda kao da pripada nekakvoj zabitnj palanki. Godinama se govori o boljem uključivanju željezničkog prometa u gradski promet, valjda je vrijeme da se tako nešto i dogodi. Osobno, više mi se sviđa ideja da intermodalni terminal bude s južne strane Save, kako je predložio jedan arhitekt, ali, prepustimo to struci, bitno je da se nešto pomakne.

    Osobno, tromostovlje smatram jednom od naljepših zagrebačkih lokacija – rijeka, tri mosta s različitim funkcijama, puno zelenila, a opet urbano… Na žalost, potpuno zapušteno. Nalazi se praktički na ulazu u grad, zar ne bi trebalo biti uređeno, poput izloga na ulazu u dućan?

    U duhu svega ovoga, nadajmo se da će Grad (tj gradske vlasti) prepoznati ovaj projekt kao najvažniji, te povući sredstva iz europskih fondova ili odakle god da se i realizira.

  5. Ivica on 13. srpnja 2015. at 16:06 kaže:

    Tramvajsko okretište i pješački most vape za rekonstrukcijom.Nažalost to jako frekventno područje je već godinama ruglo.Veselim se danu kad će tamo početi radovi.

  6. Okretište i pješački most su u katastrofalnom stanju, a vrlo su frekventni, a građani Kajzerice već godinama čekaju nekakav središnji trg i park, mjesto druženja i okupljanja što bi uvelike doprinjelo kvaliteti života u kvartu. Nakon godina peticija, prosvjeda i sl. nadam se da će se to i ostvariti.

  7. Zorana Rubeša on 9. srpnja 2015. at 05:17 kaže:

    Rješavanje bolje prometne povezanosti će bitno utjecati na kvalitetu života stanovnika Kajzerice te ujedno omogućiti stanovnicima i gostima Zagreba korištenje šetnice uz Savu i prekrasnog Bundeka.

    Osim toga, školarci će samostalno i jednostavnije dolaziti u novoizgrađene škole.

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *